| Hírek : A 60 ezer fős pénztermelő szuperdoboz |
A 60 ezer fős pénztermelő szuperdoboz
Tmarci 2006.12.07. 15:49
Az Arsenal 60 ezer fős pénztermelő szuperdoboza az Emirates Stadion...
Az Arsenal FC ugyan a sport révén szerzett hírnevet, de ma már legalább annyira globális üzleti vállalkozás a maga több mint 170 millió eurós árbevételével, mint futball klub. Az ágyúsok kilencven év után ebben az idényben már egy új helyszínen, a hipermodern Emirates Stadionban játszák hazai mérkőzéseiket. A klub bevételeihez az új sportlétesítmény intelligens megoldásai révén jelentékenyen hozzájárul.
Az Arsenal 1886-ban jött létre, amikor a Woolwich Arsenal fegyvergyár munkásainak egy csoportja elhatározta, hogy futballcsapatot alapít. A Royal Arsenal név felvétele előtt a klub a Dial Square néven működött. 1891-ben a klub professzionális sportegyesületté alakult és Woolwich Arsenalra változtatta nevét. 1893-ban csatlakozott a futball-ligához. A következő 100 évben az Arsenal igen jelentős eredményeket ért el: tizenháromszor nyerte meg a bajnokságot, tízszer az FA Kupát, kétszer a Liga Kupát és egy-egy alkalommal az Európai Kupagyőztesek Kupáját és a Vásárvárosok Kupáját.
Az Arsenal becslések szerint 30 milliós szurkolótáborral rendelkezik világszerte. Drukkerei közül 2 millióan az Egyesült Királyságban, 11 millióan Európa más országaiban, 12 millióan Ausztráliában és Ázsiában, 2 millióan Afrikában és 2 millióan Észak-Amerikában élnek. Az Arsenal története fontos mérföldkövéhez érkezett az idén, amikor átköltözött az elmúlt 93 évben otthonául szolgáló Highbury Stadionból a modern, 60 ezer férőhelyes Emirates Stadionba. Az új létesítmény négy szintből áll: az alsó és a felső szint 51 ezer fő befogadására képes, ezen kívül van egy vállalati VIP páholyszint és egy exkluzív klub VIP-szint, együtt 9000 férőhellyel. A bővítés, valamint a páholy- és klub-szintek bevezetése jelentősen megnöveli a meccsekből származó bevételt és hozzájárul a klub tartós sikeréhez. Az Emirates a világ legfejlettebb és legnagyobb jegyárbevételt generáló futballklub-stadionja, amely újfent megerősíti a világ vezető sportklubjai közt számon tartott Arsenal pozícióját a futball világában éppúgy, mint azon kívül.
Az idén júliusban megnyitott aréna működésének középpontjában egy olyan – vendéglátó, szórakoztató és jegyértékesítő rendszerekből álló – hálózat áll, amely a beléptető kapuktól a VIP-páholyok videólejátszási funkciójáig mindent vezérel. Az új rendszer jóval fejlettebb és bonyolultabb, mint az Arsenál régi othona, a Highbury Stadion korábbi megoldása volt, ezért – a szolgáltatás minőségét befolyásoló hibák megakadályozása érdekében – üzemeltetésük proaktív felügyeletet kíván. Ez annyit tesz, hogy a Highbury 20 szervere helyett például az Emiratesben 60 szerver működik, a hálózatba kapcsolt elektronikus POS (EPOS) eszközök (például a beléptető kapuk) száma pedig a költözéssel 25-ről 500-ra nőtt. E rendszerek teljesítménye és megbízhatósága kulcsfontosságú az Arsenal üzleti működésének sikeréhez.
„Egyszerűen nem engedhetjük meg magunknak, hogy a beléptető kapuk meccsnapon felmondják a szolgálatot, és mi ne tudjunk a problémáról előre, vagy legalább rögtön a hiba fellépése után” – magyarázza Paul Farmer, az Arsenal informatikai vezetője. „A CA-tól vásárolt IT-üzemeltetési szoftverrel még azelőtt azonosítani tudjuk a problémákat, hogy leállna a szolgáltatás, vagy ha mégis hiba lép fel, gyors reakcióval azonnal el tudjuk hárítani azt, illetve át tudunk állni a tartalékrendszerre.”
Az Arsenal a Unicenter szoftvercsalád Network and Systems Management, Service Level Management és Management Portal megoldásait vásárolta meg. Ezekkel a szoftverekkel a klub figyelni és elemezni tudja létesítménye IT-teljesítményét és folyamatosan tisztában van az IT-infrastruktúra állapotával, történéseivel. A klub már korábban telepített néhány szoftvert az infrastruktúra és a kritikus (mission critical) adatok megbízhatóságának és rendelkezésre állásának javítására, valamint a 200-nál is több felhasználói munkaállomás biztonságának fenntartására.
A fejlesztés legfőbb előnye, hogy az IT-infrastruktúra az üzleti célkitűzések szolgálatába állítható. „Az Arsenal immár százhúsz éves futballhagyományaival párosuló modernizálási törekvéseink célja, hogy a klubot erős üzleti szervezetté alakítsuk” – mutatott rá Adrian Ford, a klub gazdasági igazgatója. „Bár a fociban még mindig főleg az számít, ami a pályán történik, a modern környezetben csak sikeres üzleti működéssel lehet megteremteni a tartósan jó sporteredményekhez szükséges pénzügyi hátteret. Az üzleti sikerhez pedig ki kell építenünk a törekvéseinket támogató infrastruktúrát, amihez az informatika is hozzátartozik.”
„Az IT fontos támogató tényező lehet a futballklub modernizációjában és átalakításában – tette hozzá Paul Farmer. Ám ehhez mindenképpen össze kell hangolni az üzleti célkitűzésekkel.”
forrás: hvg.hu
| |